Alla inlägg under september 2008

Av Malin - 30 september 2008 16:31

Kom hem från Vara inatt. Hakim kom o mötte mig på tågstationen :)


kan berätta lite kort vad jag o malin har hittat på.


I fredags så var vi till Lidköping o handlade lite. Jag hittade doppresent till Celina. Jättefin! lägger upp nån bild sen.

 köpte nått linne på gina, benvärmare på vero moda..hmm... hårsnoddar fån HM. (Ska gömma dom från hakim så kanske man kan få ha kvar dom en stund :P) haha!
Vi åt lunch.Vilket är ett måste :) Mega gott! köpte en Varm vitchoklad till efterrätt:P mumma!


Senare på kvällen kom några polare till Johan o Malin o vi satt o kolla på Fight Club :)


På Lördag var det fest :) Vi drog till kronans o dansade gärnet! var typ några cowboys som stod på bardisken o dansade ;)


Sen har vi mest bara slappat, tagit promenader :) surrat en massa! :D det behövdes.


Har verkligen saknat Malin så var skönt att åka ner dit :) tråkigt att åka hem... men har ju saknat hakim lite så mys att få träffa honom.


men värst av allt avr nog att åka tåg. Speciellt hem. Hade överslaf. i en 6bäddarskupé. jag är rädd för höjder..för att ta sig upp dit skulle man klättra på en stege, Jag är även rädd för stegar,speciellt när de knappt sitter fast..huvva! Bra att man sov nån timme iallafall..var typ nån minut här o nån minut där.


men ska käka lite nu.


puss hej!  

Av Malin - 28 september 2008 22:15

måste bara lägga in det här. Malin o Johan visa mig :P

Av Malin - 28 september 2008 22:06

Jag vill skriva om allt som har hänt de senaste dagarna men e så drygt när inte spacekappen funkar som den ska..tar så lång tid att skriva...detta tog iallafall minst 10minuter:P hahah! men åkerhem imorrn så blir nog att jag skriverpå tisdag. Tar natttåget  hem imorrnvid kvart i20.  har varit jättekulhär nere:)  hihih



men skahoppa in i duschen ja:) o sen sova:)


pusselipusstuss:*

Av Malin - 25 september 2008 18:04

Vara:)


är äntlihen hos malin:D:D


men hennes space knapp är konstig..eller det finns ingen. så skriver inte så mk..ska ut o ta en promenad:) hih


men hörs nått senare eller när jag kommit hem



pusspuss


miss my baby!:*

Av Malin - 21 september 2008 20:35

i både kropp o själ.


jag och hakim har varit på spa idag. i 5 timmar. Orkar inte skriva så mkt just nu förutom att det var hur härligt som helst. Men kan skriva lite mer typ imorrn eller nått :P ska lägga mig i sängen nu :) 

Av Malin - 20 september 2008 22:00

Anna o fredrik sitter jag nu. Var egentligen tänkt att jag skulle vara hemma hos hakim nu.. men så blev det inte. Han hade glömt sin jacka(med nycklar i) på stället där de spelade innebandy. Så traskade hem till Anna o hoppades på att hon skulle vara hemma. Det var hon! hon blev lite överraskad av att se en :P Hon har nyss gått.. skulle möta sin mamma på tågstationen o sen sova hemma hos henne. så är själv nu... är ju några timmar kvar innan gubben kommer hit. meen.. jag lär ju somna ganska snart, är ju mig vi pratar om :P hahah!


tänkte lägga mig på madrassen  i  vardagsrummet o se om det är nått på tv som man kan slumra till :P haha! that's me.


Spa imorrn. Ska bli så himla sköönt! är i stort behov a ven massage :)



det var allt för denna gången :) Kanske ses nå mer under kvällen.. får se, får se 

Av Malin - 20 september 2008 17:09

Var ju ett tag sen vi hade det.. men har nu lagt in bilderna på datorn. Blir lite roligare så :)





Johanna provar på att gå på

 styltorna :) Hon var riktigt duktig. Lärde de andra tjejerna hennes teknik :)
















 Självklart så måste man ju äta. Jag som stod för grillningen. Det vart lyckat. Alla åt ju en massa :) hihi 




Sen blev det Tävlingar. Här en bild från skidtävlingen. De  hade en lite klurig bana att följa, men det klarade dom galant .


 



De tävlade även i säckhoppning och så hade jag och katarina ordnat en hinderbana. Den var jobbigare än vad vi trodde. Vi testade den på slutet. Slut man blev!



Katarina hoppar över ett utav hindrerna suveränt!






 

 Jag ruller under det sista hindret :)





Mia  tar sig en drickespaus. Vilket behövdes som de sprang omkring o lekte





Dags att åka hem efter en lång dag ute i högsjö. Rebecka o Emma har bältena på sig och är redo för färden till nästa ställe.



vilket var till danslokalen våran :) Där de delades upp i 2 grupper o skulle mima till en låt o göra lite som de ville :) Även jag o Katarina ville vara med. Så vi ordnade en scen åt dem och klädde ut oss. :P Haha! vi är ju för snälla o roliga vi :P haha!


Innan detta så hade all hjälpts åt att fixa middagen. Tacos :) hihi^^ Jättemysigt.  Senare på kvällen sågs det på film o alla slumrade in rätt så fort efter det.


dan efter var bara lugn, frukost o lite lek




Av Malin - 19 september 2008 15:41

Det gåtfulla folket

Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land,

detta land är ett regn och en pöl.
Över den pölen går pojkarnas båtar ibland, och dom glider så fint utan köl.
Där går en flicka, som samlar på stenar, hon har en miljon.
Kungen av Träd sitter stilla bland grenar i Trädkungens tron.
Där går en pojke som skrattar åt snö.
Där går en flicka som gjorde en ö av femton kuddar.
Där går en pojke, och allting blir glass som han snuddar.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.


Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land,

detta land är en äng och en vind.
Där finner kanske en pojke ett nytt Samarkand,

och far bort på en svängande grind.
Där går en flicka, som sjunger om kottar. Själv äger hon två.
Där vid ett plank står en pojke som klottrar, att jorden är blå.
Där går en pojke som blev indian.
Där, där går Kungen av Skugga runt stan och skuggar bovar.
Där fann en flicka en festlig grimas som hon provar.
Alla är barn och dom tillhör det gåtfulla folket.


Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land,

detta land är en gård och ett skjul.
Där sker det farliga tågöverfallet ibland vackra kvällar när månen är gul.
Där går en pojke som gissar på bilar, själv vinner han jämt.
Fåglarnas sånger i olika stilar är magiska skämt.
Där blir en värdelös sak till en skatt.
Där, där blir sängar till fartyg en natt och går till månen.
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.


Ovido - Quiz & Flashcards